Teraz na antenie
undefined - undefined
Następnie
undefined - undefined
Teraz na antenie
undefined - undefined
Następnie
undefined - undefined
1 grudnia 1842 r. Henri Blaze de Bury, wpływowy krytyk pisma „Revue des Deux Mondes”, odnosząc się do sztuki wokalnej Pauliny Viardot zaprezentowanej w operze Rossiniego w Théâtre des Italiens, wspomniał o „ulotnych niuansach mikroskopijnej gry fortepianowej Monsieur Chopina”. Dla artystów był to czas, kiedy zainteresowana sztuką klasa średnia potrzebowała wielkich sal koncertowych i operowych, wypełnionych głośną muzyką. Szybko też okazało się, że muzyk z aspiracjami musiał sam zadbać o rynkową stronę swej sztuki, podejmując się organizacji własnego występu. Ciężar takiego przedsięwzięcia był jedną z ważniejszych przyczyn awersji Chopina do wypełnionych po brzegi sal koncertowych, w których jego „mikroskopijna gra fortepianowa” nie spełniała oczekiwań publiczności. (md)