Teraz na antenie
undefined - undefined
Następnie
undefined - undefined
Teraz na antenie
undefined - undefined
Następnie
undefined - undefined
19 maja 1933 r. na łamach „Le Ménestrel” ukazała się recenzja występu francuskiego pianisty Henriego Etlina, laureata pierwszej nagrody Konserwatorium Paryskiego. Uczył się u Louisa Diémera i Francisa Plantégo. Autorem recenzji był Marcel Girollet, zafascynowany nie tylko wirtuozerią pianisty, ale także niezwykłą umiejętnością „skomponowania interesującego programu z mało znanych utworów Chopina”. W swej recenzji napisał: „Publiczność, zdobyta transcendentalnym darem wykonawczym, była pod wrażeniem naturalnych przymiotów w wyrażaniu dzieł wpisujących się tak wspaniale w geniusz polskiego mistrza”. Girollet wspomniał m.in. o „świetlistej przejrzystości […] cudownego Scherza E-dur”, o „wykwintnym Impromptu Ges-dur”, Nokturnie cis-moll, kilku mazurkach, „sześciu najrzadziej słuchanych etiudach”, Bolerze, Taranteli i Ecossaises. Dziękował Etlinowi: „[…] za inteligentną inicjatywę, dzięki której wibrują w sercach nowe echa ukochanego pośród wszystkich głosów”. (md)