Teraz na antenie

undefined - undefined

Następnie

undefined - undefined

Braki techniki orkiestrowej

19 października 1932 r. francuski kompozytor Georges Migot, wysłał list do Édouarda Ganche'a, dziękując mu za „wspaniałą przesyłkę”. Chodziło o monumentalne wydanie dzieł Chopina, przygotowane przez Ganche'a i wydane w trzech tomach przez Oxford University Press. Migot napisał: „Drogi przyjacielu, (…) dziękuję z głębi serca za to świadectwo przyjaźni będące najpiękniejszym pomnikiem, jaki siostrzana dusza może wystawić duszy wybranej”. Édouard Ganche, francuski chopinolog, pisarz, działacz muzyczny i kolekcjoner, swe życie poświęcił kultowi chopinowskiego dzieła. Na jego prośbę Georges Migot dokonał aranżacji „Fantazji na tematy polskie op. 13”, wypełniając niejako „brak orkiestrowego daru kompozytora, nie będącego mistrzem orkiestracji”. Jak twierdził Robert Brussel, krytyk muzyczny „Le Figaro”, Migotowi „udało się dokonać tej delikatnej operacji bez szkody, a często nawet szczęśliwie dla utworu. (…) Braki w opanowaniu techniki orkiestrowej wyjaśniają wiele pożytecznych poprawek dokonanych w partyturze chopinowskich kompozycji”. (md)