Teraz na antenie

undefined - undefined

Następnie

undefined - undefined

Biblioteka

Zbrodnia w okowach trzech mistrzów

Marta Kluczyńska, znakomita młoda dyrygentka, kierownik muzyczna Polskiego Baletu Narodowego, od pewnego czasu z powodzeniem realizuje rolę archeologa pamięci o zapomnianych polskich operach. W zeszłym roku na scenie Teatru Wielkiego - Opery Narodowej wystawiła koncertowo z powodzeniem Barbarę Radziwiłłównę Henryka Jareckiego (1888), w tym roku zwróciła uwagę publiczności na piątą w kolei operę Ludomira Różyckiego, rzecz o nieprzeciętnej wartości ekspresyjnej, dramaturgicznej i instrumentacyjnej – Beatrix Cenci (1926).

Zbrodnia w okowach trzech mistrzów
Marta Kluczyńska podczas rozpoczęcia sezonu recitali fortepianowych w Łazienkach Królewskich

Płynna ponowoczesność – Yuja Wang w Carnegie Hall

Najważniejsza nowojorska sala koncertowa jest poniekąd domem Yujy Wang, chińsko-...

Bruckner i Szymanowski – dwa oblicza duchowości

Na trzy i pół miesiąca przed 200. rocznicą urodzin Antona Brucknera, 18 maja 202...

Czy udało się zdjąć klątwę?

Lincoln Center of Performing Arts należy do najsłynniejszych punktów na kultur...

Elżbieta Sikora: Concertos - i nagroda

21 marca Elżbieta Sikora, znakomita polska kompozytorka mieszkająca we Francji, ...

W Dubaju znów Rachmaninow

Pod względem punktów jednoznacznym, aczkolwiek artystycznie bynajmniej nie oczyw...

Robert Neumann: Schumann - Kreisleriana, Musorgski - Obrazki z wystawy

Młody pianista, laureat nagrody Discovery 2017, przedstawia pełną wyobraźni i re...

Fuxem ożywieni

„Ten festiwal stworzony został dla Nikolausa Harnoncourta” – dyrektora artystycz...

Bartłomiej Zeidler: wspomnienia z festiwalu

Posłuchajcie, co wam teraz powiem.  Byłem ostatnio w Antoninie.

Vilde Frang i Pekki Kuusisto - oszałamiająca para

Beethoven & Stravinsky: Koncerty skrzypcowe Vilde Frang - skrzypce Deutsch...

Gardiner i trudne triumfy Beethovena

Kompozycja bywała dla Beethovena wyzwaniem. W tym sensie był już twórcą romant...

Zwycięzca wśród zwycięzców

Trwa Festiwal Chopin i Jego Europa – przede wszystkim dający szansę na głębsze...

Na wszystkich pasmach i poziomach

Muzyka ma charakter czasowy. To znaczy, że każdy dźwięk jest skończony. Gdy nut ...

Tyle wizerunków, ilu patrzących, cz. IV

„Chopin jest jak ów magiczny przedmiot, mający w każdym zwierciadle inne odbic...

Tyle wizerunków, ilu patrzących, cz. III

„Chopin jest jak ów magiczny przedmiot, mający w każdym zwierciadle inne odbicie...

Muzyka jest ze śmierci

„Muzyka jest ze śmierci i do śmierci wzywa / Jeśli piszesz muzykę, to zrób ją ni...

Tyle wizerunków, ilu patrzących, cz. II

„Chopin jest jak ów magiczny przedmiot, mający w każdym zwierciadle inne odbicie...

Tyle wizerunków, ilu patrzących, cz. I

„Chopin jest jak ów magiczny przedmiot, mający w każdym zwierciadle inne odbicie...

Pora na ICMA!

International Classical Music Awards – organizacja zrzeszająca 20 niezależnych k...

Na troje pianistów i setkę głosów

Czego nam brakuje? Rozmowy. Podczas koncertów brakuje wymiany myśli. Naturalnie,...